Czy restauracje są zobowiązane do szkolenia pracowników w zakresie pierwszej pomocy?

Prowadzenie działalności gospodarczej w branży gastronomicznej wiąże się z pewnym ryzykiem. Wraz z normalną utratą zysków i satysfakcji klienta zmartwienia, że wszystkie małe firmy twarz, właściciele restauracji również muszą być zaniepokojeni bezpieczeństwem swoich klientów – i to nie tylko z zatrucia pokarmowego lub poślizgu i upadku. Wraz z jedzeniem przychodzi ryzyko zadławienia się, wraz z późniejszym ryzykiem pozwów sądowych, jeśli ktoś jest ranny lub zabity krztusząc się jedzeniem w restauracji.

Ale czy jesteś prawnie zobowiązany do szkolenia swoich pracowników restauracji w zakresie pierwszej pomocy, resuscytacji krążeniowo-oddechowej lub manewru Heimlicha?

Sygnały ostrzegawcze

Po Colorado człowiek zadławił się na śmierć podczas jedzenia wyzwanie w Voodoo Doughnut lokalizacji w Denver, 9News dochodzenia odkryli, że prawo stanowe nie wymaga szkolenia pierwszej pomocy dla pracowników gastronomii, ani nie zapewnia ochrony prawnej dla pracowników, którzy mogą zranić klientów podczas próby udzielenia pierwszej pomocy lub CPR. I Mile High State jest daleko od samotności w tym względzie.

Zaledwie 14 stanów posiada przepisy dotyczące pomocy ofiarom zadławienia w restauracji lub podobnym biznesie gastronomicznym, a nawet wtedy najczęstszym wymogiem jest umieszczenie przez pracodawcę znaku przedstawiającego techniki usuwania żywności. Raport z Biura Badań Legislacyjnych Connecticut zauważa:

10 stanów wymaga, aby stanowa lub lokalna agencja zdrowia publicznego zaprojektowała lub zatwierdziła znaki;
7 stanów wymaga, aby państwowa agencja zdrowia publicznego rozprowadzała znaki do restauracji; oraz
3 stany mają przepisy ustawowe stwierdzające, że nie ma opłat za znaki.

Specyficzne ustawy północno-zachodnie

Tylko Oregon, przypadkowo tam, gdzie Voodoo Doughnut ma swoją siedzibę, wymaga od restauracji serwujących jedzenie, aby ich pracownicy byli przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom zadławienia. Szkolenie musi być ukończone w rozsądnym czasie od daty zatrudnienia, być zgodne z programem szkoleniowym zatwierdzonym przez lokalne władze zdrowia publicznego i opierać się na zatwierdzonej przez Czerwony Krzyż metodzie znanej jako procedura „brzusznego pchnięcia”. Oregon przewiduje również, że ani restauracje, ani ich pracownicy nie mogą być odpowiedzialni za urazy wynikające z wysiłków podejmowanych w „dobrej wierze” w celu udzielenia pierwszej pomocy lub przeprowadzenia resuscytacji.

Zadowolenie i bezpieczeństwo klientów jest dla restauracji sprawą nadrzędną. Jeśli masz więcej pytań na temat tego, co prawo w swoim stanie wymaga w zakresie bezpieczeństwa klientów, skontaktuj się z doświadczonym adwokatem urazów dzisiaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *