Victorias Secret pozwany za zmiany na wezwanie

Jak planujesz pracę swoich pracowników? Czy mają one ustalone godziny? Czy mają zmiany na wezwanie, które mogą być anulowane tak późno, jak jedna godzina przed rozpoczęciem zmiany?

Pozew w Kalifornii przeciwko Victoria’s Secret i dochodzenie prokuratora generalnego w Nowym Jorku może zmienić praktykę niepłatnych zmian na wezwanie.

Program dyżurów w Victoria’s Secret

Kiedy Mayra Casas pracowała dla Victoria’s Secret, często przydzielano jej 15-20 godzin zmian na wezwanie w tygodniu. Musiałaby zadzwonić na dwie godziny przed rozpoczęciem swojej zmiany, aby dowiedzieć się czy sklep potrzebuje jej do pracy czy nie. Jeśli kierownik mówił „tak”, Casas dostawała kilka godzin pracy i wynagrodzenie. Jeśli ruch w sklepie jest powolny i zmiana Casas została odwołana, nie dostała nic.

W niektórych tygodniach Casas przepracowała wszystkie 30 godzin i zarobiła 270 dolarów. W innych tygodniach przepracowałaby tylko 10 godzin z 30 zaplanowanych i zarobiłaby tylko 90 dolarów.

Tak niesprawiedliwe, jak ta praktyka może brzmieć dla pracowników, planowanie pracowników na zmiany na wezwanie jest bardzo popularną praktyką wśród wielu detalistów. Praktyka ta pomaga firmom zaoszczędzić na kosztach płacenia niepotrzebnych pracowników, gdy ruch w sklepie jest mały, i zapewnia, że menedżerowie mogą wezwać pracowników szybko, gdy ruch w sklepie jest duży.

W Nowym Jorku biuro prokuratora generalnego prowadzi również dochodzenie w sprawie 13 dużych detalistów, takich jak Gap, Target oraz Abercrombie and Fitch, w związku z podobnymi praktykami dyżurów. Biuro prokuratora generalnego uważa, że ci detaliści mogą naruszać prawo stanowe dotyczące płacenia za czas raportowania.

Pozew Victoria’s Secret

W lipcu zeszłego roku, Casas złożył pozew zbiorowy przeciwko Victoria’s Secret.

Pozew twierdzi, że nie płacenie pracownikom za odwołane dyżury narusza prawo stanowe dotyczące płac za czas raportowania. Kalifornijskie prawo wymaga, aby pracodawcy płacili pracownikom za co najmniej połowę zaplanowanych godzin pracy, jeżeli pracownik jest odesłany do domu wcześniej. Casas argumentuje, że to prawo powinno mieć również zastosowanie do zmian na wezwanie.

Jednakże, Victoria’s Secret argumentuje, że prawo Kalifornii stosuje się tylko wtedy, gdy pracownik „zgłasza się do pracy”. Ponieważ pracownik tylko dzwoni i nigdy faktycznie nie pojawia się w pracy, jeśli zmiana jest odwołana, to pracownik nie „zgłosił się do pracy” i nie należy mu się żadne wynagrodzenie.

Obecnie sądy są niejasne, czy wyrażenie „zgłosić się do pracy” obejmuje zmiany na wezwanie, ponieważ prawo Kalifornii nie określa. Inne podobne prawa z innych stanów również nie określają.

Sędzia sądu okręgowego w tej sprawie orzekł, że „zgłoszenie się do pracy” wymaga fizycznej obecności w pracy i oddalił sprawę Casasa. Jednakże sędzia dał Casasowi prawo do odwołania się od tej decyzji do Sądu Apelacyjnego Stanów Zjednoczonych dla 9 Okręgu.

Będziemy musieli nadal czekać na 9 okręgu do przyjęcia i rozpatrzenia odwołania, ale orzeczenie na korzyść Casas może znacznie zmienić praktyki planowania dla pracodawców detalicznych w całym kraju.

Jeśli praktykujesz na wezwanie planowania dla swoich pracowników, może warto skonsultować się z doświadczonym prawnikiem zatrudnienia, aby upewnić się, że nie łamiesz żadnych praw lub omówić nowe opcje powinny ta sprawa zmienić prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *