Jak sprzedać swój biznes?

Więc, spędziłeś ostatnie 20 lat budując swoją firmę. Teraz nadszedł czas, aby zostawić świat korporacji za sobą na plaży w Tahiti. Lub kondominium w Oshkosh. Nieważne.

Czy nadszedł czas, aby sprzedać swój biznes? Oto kilka wskazówek, jak sprzedać firmę, aby uzyskać jak najwyższą wartość:

1. Dodaj wartość do swojego biznesu

Nazwa Twojej firmy i ten sekretny produkt, który opracowałeś, wszystko to ma wartość. Chronić swoją własność intelektualną poprzez znak towarowy nazwy, opatentowanie wynalazków lub praw autorskich projektów.

Pomoże to podnieść wartość Twojej firmy dla potencjalnych nabywców. Nie masz pewności, co należy opatentować, a co nie, lub czy w ogóle masz coś, co można opatentować, opatentować lub objąć prawem autorskim? Skonsultuj się z doświadczonym prawnikiem zajmującym się własnością intelektualną, aby uzyskać pomoc.

2. Uporządkuj swoje księgi

Ile warta jest Twoja firma? Nie możesz tego wiedzieć bez jasnego zrozumienia swoich aktywów, długów, zarobków i wydatków.

W jaki sposób zamierzasz wycenić swój biznes? Trzy podstawowe podejścia do wyceny firmy obejmują podejście rynkowe, podejście oparte na aktywach lub podejście oparte na dochodach. Prawnik specjalizujący się w prawie gospodarczym będzie w stanie pomóc w określeniu najlepszego podejścia do wyceny firmy.

3. Zatrudnij brokera biznesowego

Większość ludzi zatrudnia brokera nieruchomości, aby sprzedać swoje domy. Czy wiesz, że można również zatrudnić brokera biznesowego, aby sprzedać swój biznes? Broker biznesowy może pomóc wycenić swoją firmę, znaleźć kupca, i ułatwić sprzedaż.

Brokerzy zazwyczaj pracują na zlecenie, więc spodziewać się zapłacić około 10 procent ceny sprzedaży.

4. Stwórz ścisłą umowę sprzedaży

Cała praca dodawanie wartości, wyceny firmy, i coraz kupca będzie na nic, jeśli nie masz silną umowę sprzedaży. Chcesz, aby umowa sprzedaży zawierała jak najwięcej konkretnych informacji na temat sprzedaży, aby uniknąć zamieszania i przyszłych pozwów sądowych. Niektóre wymagane informacje dla umowy sprzedaży obejmuje: nazwy wszystkich zaangażowanych stron, wszystkie aktywa i długi zawarte w sprzedaży, cena zakupu, harmonogram płatności, ewentualności i wiele więcej.

Jest to jedna rzecz, którą na pewno nie chcesz robić sam. Zatrudnić prawnika, aby napisać umowę dla Ciebie. Nawet jeśli nie pisać umowę sprzedaży siebie, mają adwokata spojrzeć na to, zanim ty i kupujący podpisać. 

Doświadczony prawnik biznesowy będzie w stanie pomóc w całym procesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *