Czy Twój kierowca Uber jest trzeźwy?

Prawdopodobnie nie jest to pytanie, które chcesz sobie zadać, gdy Twój rideshare się zwija, ale po tym, jak California’s Consumer Protection and Enforcement Division (CPED) ukarał Ubera grzywną w wysokości 1,13 miliona dolarów za niezbadanie zgłoszeń o nietrzeźwych kierowcach, możesz chcieć dwukrotnie sprawdzić oddech kierowcy.

Dochodzenie CPED wykazało, że operacja Ubera w Kalifornii otrzymała 2 047 skarg na kierowców będących pod wpływem w ciągu zaledwie jednego roku, między 12 sierpnia 2014 r. a 31 sierpnia 2015 r., i tylko dezaktywowała kierowców w 574 z tych skarg, czyli mniej niż jedną trzecią wszystkich rzekomo pijanych kierowców.

Niezerowa liczba skarg

Raport z CPED jest skierowany do Rasier-CA, spółki zależnej Ubera, która obsługuje UberX w Złotym Stanie. Prawo kalifornijskie wymaga od firm sieci transportowych (TNCs), z których Uber i Rasier są jednym, do ustanowienia polityki zerowej tolerancji „w celu ochrony społeczeństwa przed nietrzeźwymi kierowcami.” Polityka ta wymaga TNCs do natychmiastowego zawieszenia kierowców po złożeniu skargi zero tolerancji, a następnie zbadać skargę dalej.

Według raportu, ze 154 skarg, które agencja przejrzała, „Rasier nie zawiesił kierowców w 149 skargach, nie przeprowadził dochodzenia w 133 skargach i nie zawiesił lub nie przeprowadził dochodzenia w 113 skargach”. Podsumowując, Rasier nie zawiesił i/lub nie przeprowadził dochodzenia w sprawie kierowców w 151 ze 154 rozpatrywanych skarg. Przy 7,500 dolarów za sztukę, te 151 naruszeń składa się na łączną karę w wysokości 1,132,500 dolarów.

Nie więcej niż zero

W szczególnie przerażającym odkryciu, CPED donosi, że wielu kierowców nadal jest zalogowanych i zapewnia przejazdy, nawet po złożeniu skarg o zerowej tolerancji:

Dochodzenie CPED zidentyfikowało co najmniej 89 przypadków, w których kierowca pozostawał zalogowany w aplikacji Uber w ciągu godziny po tym, jak pasażer złożył na niego skargę o zerowej tolerancji. Spośród tych 89 przypadków CPED zidentyfikował ponadto 64 przypadki, w których kierowca zapewnił jeden lub więcej przejazdów w ciągu godziny po złożeniu przez pasażera skargi o braku tolerancji wobec niego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *