Jak podzielić zadania między druhny i drużbów?

Tak więc, panna młoda i pan młody (lub panny młodej i pana młodego) dostał się przez notorycznie stresującą część zawężania ich przyjęcie weselne i zrobiłeś cięcie. Gratulacje! Jako jeden z największych zwolenników pary, to oczywiście twoim celem jest zapewnienie, że dzień ślubu i wydarzenia prowadzące do niego są tak zabawne, niezapomniane i wolne od wszelkich niepotrzebnych niepokojów, jak to możliwe. To z pewnością łatwiej powiedzieć niż zrobić, zwłaszcza, gdy przypisany jest zawsze tak ważny tytuł druhny lub drużby (lub mężczyzny honorowego lub drużby). Ale, nie każdy główny obowiązek powinien spaść w ręce tych dwóch specjalnych ludzi. 

„Deleguj, deleguj, deleguj!” radzi Olivia Nicoletti z Olive Fine Weddings & Events. „Zdecydowaliście się być w przyjęciu weselnym, ponieważ jesteście blisko pary, ale żadna pojedyncza osoba nie powinna brać na siebie wszystkich obowiązków prowadzących do wielkiego dnia”. 

Aby uzyskać lepsze poczucie tego, jak podzielić zadania między druhny i drużbów, porozmawialiśmy z Nicoletti, która faktycznie zaleca skupienie się mniej na szczegółach obowiązków (które może pokryć planista ślubny), a bardziej na przypisaniu większych ról w czterech odrębnych kategoriach. 

Mistrz komunikacji

Czy jest to bliski krewny lub najlepszy przyjaciel z dzieciństwa, ktoś z wesela powinien służyć jako łącznik pomiędzy wszystkimi wybitnymi gośćmi i obiema stronami rodziny. Ten punkt-osoba zazwyczaj ma związek z większością ludzi, którzy są zaproszeni i jest ekspertem w komunikowaniu konkretnych żądań lub żądań ze wszystkich frontów. 

„Ta rola jest najczęściej podejmowane przez druhny lub człowieka honoru, tylko dlatego, że były one najbardziej zaangażowane w proces ślubu-planowanie i mają najlepsze wyczucie wszystkich konkretnych potrzeb i to-dos”, mówi Nicoletti. „Będą również osobą go-to w rzeczywistym dniu ślubu, aby podjąć decyzje w ostatniej chwili, aby ugasić pożary, jeśli coś pójdzie nie tak”. 

Twój mistrz komunikacji będzie również osobą, na której polega twój planista ślubny, aby przekazywać krytyczne informacje o opóźnieniach, zmianach w ostatniej chwili i gdzie ludzie muszą być. 

Kapitan zabawy

„To jest ktoś, kto może upewnić się, że piwa dostaną się na wózek, puszczać muzykę podczas robienia zdjęć i być ogólnie rzecz biorąc osobą, która rozkręca atmosferę”, mówi Nicoletti, który mówi, że ważne jest, aby zidentyfikować kogoś, kto nie jest tylko życiem imprezy, ale spirit-lifter, który jest wychodzący i świetny w wywoływaniu uśmiechu na twarzach ludzi. 

„Rola ta często spada na dżentelmena po stronie pana młodego, ponieważ mają mniej do zrobienia w dniu ślubu, gdy przyjęcie weselne się przygotowuje” – dodaje. „Tak wiele par martwi się o to, czy ich goście dobrze się bawią, czy nie. Jeśli komuś zostanie przydzielony 'kapitan zabawy’, para może skupić się bardziej na przeżywaniu dnia ślubu, a nie na próbach zarządzania nim.” 

Podczas gdy „rola zabawy” jest – zgadliście – zabawna, pamiętajcie, aby polegać tylko na kimś, komu możecie zaufać. Nie chcesz, aby ta osoba była tak zabawna (a.k.a. nietrzeźwa), że kradnie uwagę szczęśliwej parze.  

Emocjonalny Wódz

Nie jest tajemnicą, że emocje są wysokie w dniu ślubu. Posiadanie kogoś, kto służy jako terapeuta awaryjny i emocjonalny ochroniarz będzie korzystne dla wszystkich zaangażowanych. 

„Wyznacz kogoś, kto będzie sprawdzał, czy para nie odpiera pytań o linię czasu od rodzica i czy czuje się wspierana, szczęśliwa i nawodniona” – radzi Nicoletti. „Ta osoba może również zwracać uwagę na wszelkie duże osobowości, z którymi para może chcieć uniknąć zbyt długiej rozmowy”. 

„Zawsze pamiętaj, że pary, a panny młode w szczególności, są w centrum wielu emocjonalnych bagaży z dramatu rodzinnego i stresu związanego z planowaniem. Posiadanie bliskiego powiernika, który może dobrze odczytać pannę młodą i wiedzieć, kiedy ma zamiar być przytłoczona, może pomóc zająć się wszelkimi problemami na wczesnym etapie”, dodaje. 

Mistrz logistyki

Zajmowanie się logistyką może wydawać się rolą dla druhny lub drużby, ale oni zazwyczaj mają już zbyt wiele na głowie, aby skupić się na najdrobniejszych szczegółach. 

„Generalnie staram się wyznaczyć do tej roli kogoś, kto jest urodzonym planistą” – mówi Nicoletti. „Pomiędzy autobusami, pakowaniem toreb, noszeniem cennych rzeczy z hoteli do miejsc i utrzymywaniem całego przyjęcia weselnego na torze, ta osoba zasadniczo zapewnia, że wszystko działa płynnie i jest zorganizowane”. 

„Mistrz logistyki” jest zakulisowym wyznawcą zasad, który naturalnie trochę za bardzo dba o dotrzymywanie terminów, zapamiętywanie sekwencji wydarzeń i utrzymywanie porządku. Monica Bing z „Przyjaciół” byłaby idealnym przykładem. 

Uwaga końcowa

Na koniec dnia, to ostatecznie do pary należy odpowiedzialność za mądry wybór weselnego przyjęcia. 

„Tak, może to być znaczące i uroczyste dla rodzeństwa i wieloletnich przyjaciół, ale zawsze polecam, aby para rozważyła, kto sprawi, że dzień ten będzie dla nich najlepszy”, mówi Nicoletti. „Kto będzie szanował ich granice?  Kto ich wysłucha, gdy będą czegoś potrzebować?  Kto będzie ich zachęcał, gdy wszystko będzie ich przytłaczać?  Te czynniki odgrywają ogromną rolę w tym, jak para idzie na spacer”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *